Het Wooninfopunt wordt het EnergieK woonloket
Dienstverlening
Bij het EnergieK woonloket kan je nog steeds terecht met al je vragen over wonen en renoveren, maar ook over energie en klimaat.
Onze aarde warmt op, en snel. De gevolgen van klimaatverandering laten zich steeds duidelijker gelden. De dramatische gevolgen hiervan beperken, is één van de belangrijkste prioriteiten van het EnergieK huis. Dit doet het EnergieK huis door in te zetten op een forse verhoging van de renovatiegraad, hernieuwbare energie, waterbesparing en meer groen in onze regio.
Om alle inwoners zo goed mogelijk te ondersteunen organiseert het EnergieK huis regelmatig acties zoals groepsaankopen en infosessies over renoveren, isoleren, zonnepanelen en nog veel meer.
Je kan bij het EnergieK woonloket terecht voor al je vragen over:
- Premies
- Renovatieadvies
- Isolatieadvies
- Het EPC (energieprestatiecertificaat)
- V-test (vergelijken van energieprijzen)
- Zonnekaart en zonnepanelen
- Energielening
- Inschrijven voor een sociale woning
- Woningkwaliteit
- Huuraangelegenheden
- Groepsaankopen
- …
Contact - afspraak maken
Je kan gebruik maken van deze dienstverlening via:
- een afspraak in het gemeentehuis met de consulent
- e-mail: energie@igean.be
- telefoon: 03 350 08 08 (op weekdagen van 9 tot 12 uur, op woensdag van 13 tot 16 uur)
- een digitaal gesprek.
Openingsuren van het EnergieK woonloket in Wijnegem:
- Iedere woensdagvoormiddag van 8u30 – 12 uur.
Er wordt gewerkt op afspraak. Deze kan je maken via de website van het EnergieK loket zelf. Die vind je hier.
Je mag als inwoner van Wijnegem ook in één van de andere gemeenten waar het energieK loket van Igean zit, een afspraak maken.
Nieuwsbrief
Schrijf je in op de nieuwsbrief van het EnergieK Huis en blijf op de hoogte van acties!