Voor heel wat diensten werkt het lokaal bestuur op afspraak. Op die manier hoef je niet aan te schuiven en kunnen wij je bezoek alvast voorbereiden om je sneller van dienst te zijn.
- Kies het juiste product of de juiste dienst waarvoor je een afspraak wenst.
- Vervolgens duid je het gewenste tijdstip van je afspraak aan.
Opgelet: Zie je geen uren staan voor de gekozen datum? Dan zijn alle beschikbare tijdstippen voor die dag reeds ingenomen. Je kiest in dat geval best een andere datum. - Vul je persoonlijke gegevens in. Je krijgt hier ook te zien welke documenten je zelf moet meebrengen.
- Druk op de knop 'reserveren' om je afspraak te bevestigen.
- Na je reservering ontvang je een e-mail op je opgegeven e-mailadres met daarin de bevestiging van je afspraak.
Selecteer een dienst waarvoor je een afspraak wilt maken:
Onthaal (Ophalen of terugbrengen van verkeersborden en ophalen reispassen.)
Burgerzaken (Identiteitskaarten, kids-ID, rijbewijs, prenatale erkenning kind, verklaring wettelijk samenwonen)
Gaat je vraag over één van de onderstaande puntjes? Dan maak je per e-mail een afspraak.
Mail naar burgerzaken@wijnegem.be voor vragen rond:
- Voornaamswijzigingen
- Aangifte huwelijk
- Aanvraag informatie verkrijging Belgische nationaliteit
- Afleggen verklaring voor het verkrijgen van de Belgische nationaliteit
- Binnenbrengen documenten aanvraag Belgische nationaliteit
- Heb je geen Belgische nationaliteit? Dan maak je steeds je afspraak via mail.
Op de koffie bij de burgemeester
Niet gevonden wat je zocht? Nog niet alle afspraken kunnen digitaal worden aangevraagd omdat ze meer informatie vooraf vereisen of omdat ze niet kunnen beperkt worden tot een vast tijdslot. Voor zulke zaken maak je best per mail of telefonisch een afspraak via de contactgegevens onderaan deze pagina.